مقدمه:آمادگي كودكان براي ورود به مدرسه و موفقيت بعدي آنها در تحصيل، با جنبه هاي مختلف تحول آنها مرتبط است.
هدف: پژوهش حاضربررسی نقش کیفیت رابطه مادر- کودک و طرحواره ی ناسازگار خودگردانی و عملکرد مختل با اضطراب کودکان است.
مقدمه: نارساخوانی تحولی ترکیبی از مشکلاتی است که فرایند یادگیری را در یک یا چند زمینه از جمله خواندن، نوشتن و هجی کردن تحت تاثیر قرار میدهد و ممکن است با اختلال دیداری، شنیداری، زبان گفتاری و مهارت های حرکتی نیز همراه باشد.
مقدمه: پدیده دروغگویی به عنوان عاملی که میتواند مبنای ایجاد روابطی غیر واقعی میان انسانها باشد، به عنوان یک آسیب در روابط اجتماعی مطرح است و برای کم نمودن این آسیب، نیاز است که منشاء دروغگویی مشخص شود و از این طریق راهکارهای لازم برای کاهش آن را بکار برد.
مقدمه: دوره نوجوانی یک دورۀ انتقالی بحرانی بین کودکی و بزرگسالی و یک رشد سریع در حوزه های جسمی، روانشناختی و اجتماعی است(لا و یوئن، 2013).نوجوان در شرف رویارویی با مسائلی همچون کار، روابط اجتماعی، مسئولیتهای خانوادگی، تفریحات، علایق حرفه ای و زمینه های فرهنگی میباشد (بن زور و زیندر، 2012).
مقدمه: خود، مفهوم محوری بسياري از نظريه پردازان شخصيت ميباشد. طرحواره هاي خود نتيجه گيري های شناختی درباره خود هستند که قویاً از راه بازخوردهای والدینی و از طریق تجارب دیگر دوران کودکی کسب میشود، تغییر طرحوارههای خود میتواند از طريق تلاش عمدی برای پيش بردن خود به سمت خود ممكن آينده صورت گيرد.